Het misverstand over de vaardigheden van de 21e
eeuw en Critical Skills.
Het geheel maakt dus het werkconcept Critical Skills.
We haken daarbij aan bij het Kader van Partnership for
21st Century Skills omdat:.
“Het kader biedt een holistische kijk op de 21ste eeuw
onderwijzen en leren dat een focus op 21e eeuw leerlingresultaten (een mix van
specifieke vaardigheden, inhoudelijke kennis, expertise en geletterdheid)
combineert met innovatieve systemen om studenten te helpen beheersen van de
vereiste multidimensionale vaardigheden van hen
in de 21e eeuw.
De belangrijkste elementen
van de 21e eeuw het leren zijn vertegenwoordigd in de grafische en
beschrijvingen hieronder. De grafische weergave vertegenwoordigt zowel 21st
century skills leerlingresultaten (zoals weergegeven door de bogen van
de regenboog) en 21st century skills ondersteunende systemen (zoals
weergegeven door de zwembaden aan de onderkant). “
Opmerking:Volgens een enquête onder volgers op Twitter (lesgevenden in primair-, voortgezet-, beroepsonderwijs en het HBO) verkoos men dit kader boven enig ander model.
En dan!
Het werkconcept Critical Skills heeft een toevoeging waardoor het belang van leren en onderwijzen, voor lesgevenden en leerlingen in relatie met zichzelf, de ander en de maatschappij betekenisvol is!
Het fundament van het Werkconcept Critical Skills waar het gaat om opvattingen over de mens, menselijke ontwikkeling, maatschappij, leidend naar essentieel leren en onderwijzen op basis van het Werkconcept Critical Skills!
Website: www.criticalskills.nl
ELS
December 2012
Geen opmerkingen:
Een reactie posten